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Louis Faurer
b. 1916, Philadelphia; d. 2001, New York
Accident, NYC, 1949–52/1990
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Louis Faurer’s noirish, haunting photograph of a young man clutching himself at the scene of an accident is exemplary of his photographic style. Faurer made his living as a fashion photographer but was deeply interested in the complexity and darkness of the urban experience. He had this in common with his (better known) contemporaries in what is sometimes referred to as the New York School, a group of street photographers working in New York in the mid-20th century. Accident, NYC contains a reflection, or double exposure. The absent, dead figure—marked by a chalk outline on the ground and (presumably) a pool of blood—contrasts dramatically with the image of the smartly dressed couple holding bouquets of flowers. 

Louis Faurer

n. 1916, Filadelfia; f. 2001, Nueva York

Accident, NYC (Accidente, Ciudad de Nueva York), 1949-52

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

Al estilo de una escena de crimen de una película de Hollywood en los años 40 y 50, esta fotografía inquietante nos muestra a un joven agarrándose la entrepierna mientras observa la escena de un accidente, un ejemplo típico del estilo fotográfico de Louis Faurer. El artista se ganaba la vida como fotógrafo de moda pero se sentía profundamente atraído por lo complejo y lo sombrío de la experiencia urbana. Compartía estas características con sus contemporáneos de la Escuela de Nueva York, corriente artística formada por un grupo de fotógrafos urbanos que trabajaban en Nueva York a mediados del siglo XX. Accident, NYC es un reflejo o una doble exposición de imagen. La ausencia del cadáver, el marcado con tiza blanca sobre el concreto y lo que parece ser un charco de sangre contrastan dramáticamente con la imagen idílica de una pareja bien vestida que sostiene un ramo de flores.