Image Search: Photography from the Collection

Búsqueda de imágenes: fotografía de la colección

Swipe to begin / Swipe para comenzar

Start

Ruth Bernhard
b. 1905, Berlin; d. 2006, San Francisco
In the Box, Horizontal, 1962/1992
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, gift of the Estate of Ruth Bernhard

Known for her nude portraits of women, Ruth Bernhard was part of Group f/64 in the 1930s. f/64 was an association of artists based in San Francisco who, in opposition to the soft focus of pictorialism, produced crisp, modern images. Edward Weston was also a member of this group, and Bernhard was influenced by his artful portraits of nudes in natural settings. She carried this aesthetic into the studio, and transformed figures into abstracted shapes through highly considered poses that took many hours to achieve. Inspired by light and its reflections, which she called her paint and brush, Bernhard created portraits in which the female form is elevated to the realm of the sculptural.

In the Box, Horizontal is part of a diptych, or pair of artworks, that also includes In the Box, Vertical. The idea for the composition came to Bernhard one day when a delivery arrived at her studio at the same time as her model. Bernhard asked the model, who was a friend, to get inside the box, and shot this bold, classical image.

Ruth Bernhard

n. 1905, Berlín; f. 2006, San Francisco

In the Box, Horizontal (En la caja, horizontal), 1962/1992

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación del patrimonio de Ruth Bernhard

Ruth Bernhard formó parte del Grupo f/64 en la década del 30 y era conocida por sus retratos de desnudos de mujeres. La f/64 fue una asociación de artistas radicada en San Francisco, que producían imágenes nítidas y modernas en oposición al enfoque suave del pictorialismo. Edward Weston fue también miembro de este grupo. Bernhard fue influenciada por los desnudos artísticos en entornos naturales de Weston. Ella llevó ésta estética al estudio y transformó las figuras en formas abstractas a través del uso de poses muy consideradas y logradas después de muchas horas. Bernhard creó retratos en los que la figura femenina se eleva a la esfera de lo escultórico inspirada por la luz y sus reflejos, elementos que consideraba como su pintura y pincel.

In the Box, Horizontal hace parte de un díptico o conjunto de obras, que incluye también In the Box, Vertical (En la caja, vertical). La idea de la composición se le ocurrió a Bernhard un día que una de sus modelos llegó a su estudio al mismo tiempo que una caja que estaba siendo entregada. Bernhard le pidió a la modelo, quien era su amiga, que se metiera dentro de la caja y tomó esta imagen clásica y atrevida.