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Weegee
b. 1899, Zolochiv, Ukraine; d. 1968, New York
Bull’s Eye in Times Square, ca. 1940
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Lacking in high drama and glaring flash, Weegee’s Bull’s Eye in Times Square is not characteristic of his usual style, but it is part of an important strand within his work and demonstrates his keen eye for the cityscape. Almost an abstraction, the bull’s eye on the left creates the appearance of a fleeting, constructed city marked by signs and props.

Weegee, born Arthur Fellig, worked as a photojournalist and was most famous for his unrelenting depictions of New York’s sordid underbelly. His pictures reveal the poverty, violence, and harshness that defined life for many New Yorkers, and have a strong subtext of social documentary. He was associated with the Photo League, a group of progressive photographers working in New York from the late 1930s through the 1950s who shared common social, political, and artistic concerns. The group also included Sid GrossmanMargaret Bourke-WhiteAaron SiskindBerenice Abbott, and Helen Levitt.

Weegee

n. 1899, Zolochiv, Ucrania; f. 1968, Nueva York

Bull’s Eye in Times Square (Tiro al blanco en Times Square), ca. 1940

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

Sin el alto nivel de dramático y flash, Bull’s Eye in Times Square no es característica del estilo habitual de Weegee, pero constituye una parte importante de su trabajo, demostrando su ojo refinado para los paisajes urbanos. El blanco se encuentra a la izquierda, casi como una abstracción, creando la apariencia de fugaz de una ciudad construida y marcada por señales y accesorios.

Weegee, seudónimo para Arthur Fellig, era uno de los fotoperiodistas más célebres de la época debido a sus representaciones implacables del bajo mundo de Nueva York. Sus obras, que revelan la pobreza, violencia y la crueldad que definían la vida de muchos neoyorquinos tienen un marcado subtexto de documento social. Fue miembro de la Photo League (Liga de fotografía), grupo de fotógrafos progresistas que trabajaron en Nueva York desde finales de la década del 30 hasta la década del 50, compartiendo las mismas preocupaciones sociales, artísticas y políticas. El grupo también incluía a Sid Grossman, Margaret Bourke-White, Aaron Siskind, Berenice Abbott y Helen Levitt.