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Garry Winogrand
b. 1928, New York; d. 1984, Tijuana, Mexico
Central Park Zoo, New York, 1967
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Garry Winogrand was part of a generation of street photographers that included Diane ArbusRobert Frank, and Lee Friedlander, among others; they were often referred to as the New York School. They took their cameras into the urban landscape and crafted commentaries on the state of American society through unsettlingly honest documents. Winogrand’s series of photographs taken at the Bronx and Central Park zoos and the Coney Island Aquarium—published in 1968 in the book Animals—are a particularly uncanny and strange, and often humorous, body of work.

Central Park Zoo, New York shows a black man and a white woman standing next to one another, each holding a baby chimpanzee wearing human clothes. While the work has an absurd, even comical, quality, the latent racial undertones are powerful and relevant given the tumult and inequality that marked that time in American history.

Garry Winogrand

n. 1928, Nueva York; f. 1984, Tijuana, México

Central Park Zoo, New York (Zoológico del Parque central de Nueva York), 1967

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

Garry Winogrand formaba parte de la generación de fotógrafos urbanos, junto con Diane Arbus, Robert Frank y Lee Friedlander entre otros, a menudo relacionados con la Escuela de Nueva York. Estos artistas llevaron sus cámaras dentro del paisaje urbano para expresar su opinión sobre el estado de la sociedad americana, utilizando imágenes documentales inquietantemente honestas. Esta serie de fotos, realizada en los zoológicos del Bronx y del Central Park, así como en el acuario de Coney Island y publicadas en 1968 en el libro Animals (Animales), es una parte de su obra particularmente misteriosa y extraña, por en momentos humorística.

Central Park Zoo, New York  muestra a un hombre negro y una mujer blanca, uno al lado del otro, sosteniendo un bebé chimpancé vestido de humano. Aunque esta pieza manifiesta un alto sentido de lo absurdo, incluso de lo cómico, poseé relevantes connotaciones raciales debido a la confusión y la desigualdad que marcan este período en la historia americana.