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Robert Adams
b. 1937, Orange, New Jersey; lives in Northwest Oregon
Denver, 10 Miles Out, 1970
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Denver, 10 Miles Out exemplifies Robert Adams’s landscape work, capturing the edge of the natural environment as it gives way to the suburbs that surround the distant city center. Adams began taking photographs in the mid-1960s and rose to prominence in the 1970s for his cool black-and-white depictions of rapidly expanding American suburbs. His work focuses on the American West, where he lives, and the transformations it has undergone in the face of encroaching development.

His mode of picturing the landscape without romance or majesty—casting a deadpan but critical eye on a changing world—aligned him with many of his contemporaries and led to his inclusion in the seminal 1975 exhibition at George Eastman House in Rochester, New York, The New Topographics: Photographs of a Man-Altered Landscape. Adams and other photographers in the show, such as Lewis Baltz and Bernd and Hilla Becher, have been extremely influential on subsequent generations of artists.

Robert Adams

n. 1937, Orange, Nueva Jersey; vive en el noroeste de Oregón

Denver, 10 Miles Out (Denver, a 10 Millas fuera), 1970

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

Capturando el límite de la naturaleza que da paso a los suburbios que rodean el distante centro de la ciudad, Denver, 10 Miles Out es un ejemplo del paisajismo de Robert Adams. El artista comenzó a trabajar con la fotografía a mediados de la década del 60. En la década del 70, Adams alcanzó una marcada notoriedad por su obra en blanco y negro, fría, que representaban el rápido crecimiento de los suburbios americanos. Su obra está enfocada al Oeste americano, donde vive, y en las transformaciones que ha experimentado la zona debido al avance del desarrollo.

Su manera de representar el paisaje sin romanticismo o majestuosidad – con un ojo crítico e impasible que refleja el cambiante mundo circundante – fue compartido por muchos de sus contemporáneos y lo llevó a ser incluido en el año 1975 en la exhibición, The New Topographics: Photographs of a Man-Altered Landscape (Nuevas Topografías: Fotografías de un paisaje alterado por el hombre), presentada en el George Eastman House de Rochester, Nueva York. Adams y otros fotógrafos de la exhibición, como Lewis Baltz, Bernd y Hilla Becher, han ejercido una gran influencia en las generaciones siguientes de artistas.