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Lewis Hine
b. 1874, Oshkosh, Wisconsin; d. 1940, Dobbs Ferry, New York
Greek Wrestling Club, Hull House, Chicago, ca. 1910
Gelatin silver contact print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Lewis Hine began working as a documentary photographer just after the turn of the 20th century. He viewed his work as a way of exposing the inequalities and social problems that plagued the United States at that time. Particularly focused on issues affecting the working class—immigration, child labor, fair wages, tenement living, factory conditions—Hine photographed the men, women, and children who formed the backbone of the rapidly industrializing United States.

Greek Wrestling Club, Hull House, Chicago was taken at Chicago’s Hull House, a settlement home dedicated to social welfare and the assistance of immigrants that was founded by Jane Addams in 1889. The young men in this scene are gathered in a semicircle around two muscular figures locked in a fight. Holes in the shoes of one of the wrestlers and missing fingers on the hand of the man on the far right allude to a life of difficulty, but Hine’s image records a moment of boyish recreation. While the artist’s commitment to social justice led him to work in a social documentary style, he tended to avoid scenes of tragedy and trauma. Instead, he created dignified depictions of the daily lives of those at the lowest strata of society, making a point not of their desperation, but of their essential humanity. 

Lewis Hine

n. 1874, Oshkosh, Wisconsin; f. 1940, Dobbs Ferry, Nueva York

Greek Wrestling Club, Hull House, Chicago (Club de lucha griego, Hull House, Chicago), ca. 1910

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

Lewis Hine comenzó a trabajar como fotógrafo documental justo al comienzo del siglo XX. Él veía su trabajo como una manera de exponer las desigualdades y los problemas sociales que plagaban a los Estados Unidos en esa época. Centrándose en particular en asuntos que afectaban a la clase obrera –inmigración, trabajo infantil, salarios justos, la vida del inquilinato, las condiciones laborales en las fábricas– Hine fotografió a los hombres, mujeres y niños que formaron parte de la espina dorsal de la rápida industrialización de los Estados Unidos.

Greek Wrestling Club, Hull House, Chicago fue tomada en Hull House, un lugar en Chicago dedicado al bienestar social y a proveer ayuda a los inmigrantes fundado por Jane Addams en 1889. Los hombres jóvenes de esta escena están congregados en semicírculo alrededor de dos figuras musculosas enzarzadas en una pelea. Los agujeros en los zapatos de uno de los luchadores y los dedos que faltan a la mano del hombre en el extremo derecho aluden a una vida llena de dificultades, pero la imagen de Hine registra un momento de recreación juvenil. Aunque el compromiso del artista con la justicia social lo llevó a trabajar en un estilo de documento social, él trató de evitar escenas de tragedia y trauma. En vez, creó representaciones llenas de dignidad de las vidas cotidianas de quienes estaban en los estratos más bajos de la sociedad, haciendo un punto al no señalar la desesperación, sino la esencia humana.