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Philip-Lorca diCorcia
b. 1951, Hartford, Connecticut; lives in New York
Mike Vincetti; 24 years old, New York, New York, $30, 1990-92
Chromogenic print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

In the early 1990s, Philip-Lorca diCorcia began taking portraits of hustlers, male prostitutes, in Los Angeles. The information contained in the title of this work provides the subject’s name, age, his home city, and what he typically charges for a sex act—which is also the amount diCorcia paid him (out of a National Endowment for the Arts grant) to take his picture.

The young man in this image stands on a Hollywood street at dusk, palm trees and the iconic Capitol Records building behind him. With shaggy hair covering his eyes and his head cocked to one side, he presents an air of reluctant seduction under diCorcia’s cinematic direction and bright flash. Playing against the tradition of the impulsively shot “decisive moment” (in the words of Henri Cartier-Bresson), diCorcia uses public space to create rehearsed and highly staged photographs. Here his street photography takes a cue from conceptual art, interrogating notions of photographic truthfulness, value, commodification, and labor through his exchanges with hustlers.

Philip-Lorca diCorcia

n. 1951, Hartford, Connecticut; vive en Nueva York

Mike Vincetti; 24 years old, New York, New York, $30 (Mike Vincetti; 24 años, Nueva York, Nueva York, $30), 1990–92

Impresión cromogénica

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

A principios de la década del 90, Philip-Lorca diCorcia empezó a hacer retratos de hustlers, prostitutos masculinos, en Los Ángeles. La información en el título de su obra provee el nombre, edad y ciudad de origen del sujeto y lo que, por general, el hustler cobra por un acto sexual, lo cual fue además la cantidad que le pagó diCorcia para tomarle esta foto (con una beca del Fondo Nacional de las Artes).

En esta imagen, un joven está de pie en una calle de Hollywood durante el atardecer, a sus espaldas palmeras y el edificio icónico de Capitol Records. Con un cabello enmarañado que le cubre los ojos y la cabeza inclinada hacia un lado, él presenta un aire de seducción reticente bajo la dirección cinematográfica y el flash cegador de diCorcia.  Fotografiado impulsivamente yendo en contra de la tradición del “momento decisivo” (según las palabras de Henri Cartier-Bresson), diCorcia utiliza el espacio público para crear fotos ensayadas y extremadamente artificiales. Aquí, su fotografía urbana toma una pista del arte conceptual, cuestionando las nociones de la veracidad fotográfica, la mercantilización y el trabajo a través de su intercambio con los prostitutos masculinos.