Image Search: Photography from the Collection

Búsqueda de imágenes: fotografía de la colección

Swipe to begin / Swipe para comenzar

Start

Herbert Bayer
b. 1900, Haag am Hausruck, Austria; d. 1985, Montecito, California
Self-Portrait, 1932/1950
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Herbert Bayer’s 1932 Self-Portrait is one of his most famous images. Bayer is best known as a designer closely affiliated with the Bauhaus, where he received his education, but he was also an accomplished photographer. This work is a self-portrait that captures Bayer’s likeness while undermining any suggestion of reality or truth: We see him holding a chunk of his own underarm, a slice of which appears to have been bloodlessly extricated. Long before digital technology enabled the easy manipulation of images, Bayer used photomontage—editing, collaging together, and re-photographing pictures—to achieve this dreamlike, surreal effect

Keywords: 

Herbert Bayer

n. 1900, Haag am Hausruck, Austria; f. 1985, Montecito, California

Self-Portrait (Autorretrato), 1932/1950

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

Self-Portrait de 1932 es una de las imágenes más famosas de Herbert Bayer; quien es mejor conocido como un diseñador cercanamente afiliado al Bauhaus, donde recibió su educación, pero él también fue un fotógrafo realizado. Esta obra es un autorretrato que capta el parecido de Bayer, al mismo tiempo que debilita cualquiera sugestión de la realidad o verdad: lo vemos sosteniendo un pedazo de su axila que parece haber sido liberado sin ninguna gota de sangre. Mucho antes de que la tecnología digital facilitara la manipulación de imágenes, Bayer utilizó el fotomontaje –editaba, hacia collage y volvía a re-fotografiar las imágenes– para lograr un efecto surrealista.

Palabra clave: