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Walker Evans
b. 1903, Saint Louis, Missouri; d. 1975, New Haven, Connecticut
Truck and Sign, 1928–30
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Throughout his career, Walker Evans was drawn to signs and text in urban and rural settings. He accumulated a vast body of work documenting hand-painted signage and commercially produced advertising. Truck and Sign is an early example of such a picture. It captures the “decisive moment” (in the words of the famous photographer Henri Cartier-Bresson) when the monumental sign is being loaded into the back of a truck—a poetic, sculptural exclamation in the cityscape.

Evans was one of the most important photographers of the 20th century. He is best known for his images of the Depression-era United States, taken while working for the Farm Security Administration. His documentary style was straightforward and unadorned. He focused on the built environment and drew influence from such European predecessors as August Sander and Eugène Atget, who were known for recording portraits of their respective times and places in plain but distinct terms.

Walker Evans

n. 1903, Saint Louis, Missouri; f. 1975, New Haven, Connecticut

Truck and Sign, (Camión y letrero), 1928-30

Impresión en gelatina de plata

Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

A través de toda su obra se evidencia la atracción de Walker Evans por las señales y letreros en las carreteras rurales y urbanas. Evans acumuló y documentó una gran cantidad de carteles hechos a mano y de publicidad comercial. Truck and Sign es uno de los primeros ejemplos de este tipo de fotografía. El artista capturó el “momento decisivo” (como dijera el famoso fotógrafo Henri Cartier-Bresson) en el que este inmenso letrero es subido a la parte trasera de un camión, una poética y escultural exclamación del paisaje urbano.

Evans fue uno de los fotógrafos más importantes del siglo XX. Debe su celebridad a sus imágenes de la Gran Depresión en los Estados Unidos, tomadas mientras trabajaba para la administración de Seguridad Agrícola del país. Su estilo documental era crudo y directo. Se concentró en los espacios construidos, teniendo como influencia a predecesores europeos tales como August Sander y Eugène Atget, conocidos por documentar su época y los lugares donde vivieron de manera sencilla, pero diferente.