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Margret Bourke-White
b. 1904, New York; d. 1971, Stamford, Connecticut
USS Akron, The World’s Largest Airship, 1931
Gelatin silver print
Collection Pérez Art Museum Miami, promised gift of Charles Cowles

Best known as a photojournalist, Margaret Bourke-White was one of the first female war correspondents. She shot seminal images of historical events of the 20th century, including the front lines of World War II, the Korean War, and the partition of India, on assignment for major magazines, including Fortune and Life. Bourke-White’s photographs helped define the popular understanding of these events in the United States.

USS Akron, World’s Largest Airship was taken just before the ship’s maiden voyage, while it was docked in a massive hanger. The frame is the original commemorative frame issued by Goodyear Zeppelin Corporation, made from the same duralumin material as the girders of the ship itself. The picture emerges from a period in which Bourke-White was documenting growing American industries and rapid modernization.

Margret Bourke-White
n. 1904, Nueva York; f. 1971, Stamford, Connecticut
USS Akron, World’s Largest Airship (USS Akron, el zeppelín más grande del mundo), 1931
Impresión en gelatina de plata
Colección del Pérez Art Museum Miami, donación prometida de Charles Cowles

Mejor conocida como fotoperiodista, Margaret Bourke-White fue una de las primeras mujeres corresponsales de guerra. Fue autora de algunas de las primeras imágenes de acontecimientos históricos del siglo XX para revistas como Fortune y Life, que incluían los frentes de la Segunda Guerra Mundial, la Guerra de Corea y la Partición de la India. La obra de Bourke-White ayudó a la población estadounidense a entender estos eventos.

Dentro de un hangar gigantesco, USS Akron, World’s Largest Airship fue tomada justo antes del primer viaje de la nave. Aún tiene el marco original conmemorativo de la corporación Goodyear Zeppelin, hecho de duraluminio, el mismo material con el que fueron construidas las vigas de la nave. Esta imagen es de la época en la que Bourke-White se encontraba documentando el crecimiento de las industrias americanas y la rápida modernización.